Ruben Vermijs
Ruben Vermijs
Commercial Director

Gebruikers Ticketveiling massaal over naar app

11 maart 2014

Ticketveiling.nl is een online platform waarop tickets voor onder meer shows, concerten, wellness en reizen per opbod worden verkocht. De site werd in 2011 gelanceerd en is met meer dan 700.000 pageviews  per maand uitgegroeid tot één van de grootste leisure sites in Nederland. ,,Mobiele applicaties zijn steeds belangrijker”, zegt marketing director Sander Pot. Hij heeft op 3 februari een app gelanceerd die inmiddels voor een vijfde van de totale omzet van de onderneming zorgt. ,,Een ongelooflijk resultaat.”

De komst van een app was noodzakelijk, zegt Pot. ,,Meer en meer maken consumenten gebruik van mobiele apparatuur. De rol van laptops en zeker van PC’s wordt voortdurend kleiner. Op die trend spelen we in.” Consumenten willen altijd en overal toegang hebben tot internet, verklaart de marketing director. ,,En gebruik maken van ons aanbod op een moment dat dit relevant is. Mensen willen geen aanbiedingen onder ogen krijgen waar ze niks aan hebben. Een geavanceerde zoekfunctie geeft direct aan welke arrangementen zich in de directe omgeving bevinden. Bijvoorbeeld een leuk restaurant of een sauna. De resultaten van een zoekterm worden overzichtelijk in een kaartje weergegeven. Vervolgens kun je gelijk meebieden en de veiling via de app afhandelen en betalen.” Gebruiksvriendelijkheid staat hoog in het vaandel, aldus Pot. ,,Meebieden moet leuk, snel en praktisch zijn. Wij hebben voor de ontwikkeling van de app een beroep gedaan op het bureau ITNEXT en hen gevraagd veel zorg te besteden aan een gemakkelijke en duidelijke navigatie. Als ik nu kijk naar de eerste reacties dan zijn we in die opzet geslaagd.” De komende tijd worden meer features aan de app toegevoegd. ,,We blijven door ontwikkelen aan de hand van de feedback die we krijgen van gebruikers.” En dat zijn er veel. ,,De app is net gelanceerd en is nu al verantwoordelijk voor een vijfde van onze omzet.”, stelt Pot. ,,Het onderstreept het belang van mobile in deze markt. Dat belang wordt steeds groter.”

Over Ticketveiling

Op 5 september 2011 is Ticketveiling.nl gelanceerd en is sindsdien snel gegroeid. Vanuit het kantoor in Oegstgeest wordt het platform regelmatig groots onder de aandacht gebracht middels commercials op radio & televisie, printmedia, online en outdoor. De slogan ‘eenmaal, andermaal, enjoy!’ is inmiddels onlosmakelijk met Ticketveiling.nl verbonden. Bijna 180.000 consumenten hebben een profiel aangemaakt op de site en bieden regelmatig mee op arrangementen. Zowel voor aanbieders als voor de consument is Ticketveiling.nl niet meer weg te denken in de markt rond vrijetijdsbesteding.