Ruben Vermijs
Ruben Vermijs
Commercial Director

ITNEXT in NRC next

9 januari 2014

Anouk Vleugels van het NRC legt ITNEXT onder de loep en kijkt naar het Imposter effect door een interview over een aantal precaire onderwerpen. Een goede zelfreflectie en transparante kijk voor de buiten wereld op ITNEXT.

En dan wordt je gebeld of je een interview wilt doen voor een artikel in NRC Next. Waarover? The Imposter effect, oftewel het bedriegerssyndroom. Een gevoelig onderwerp en misschien gevaarlijk om dit soort informatie aan de klok te hangen, maar ik waagde het er op en sprak met Anouk over mijn angsten over ondernemen in deze snelle wereld, kroop onder het bureau voor de foto, en het stuk was er.

Het Imposter effect gaat over angsten in de leven. Iedereen heeft wel eens het gevoel dat je door de mand gaat vallen, op je tenen moet lopen, of net te laat bent met bepaalde keuzes. Door het interview ben ik nog eens goed bij mezelf nagegaan waar voor mijzelf gevaren op de loer liggen.

Het was een goede zelfreflectie!  Misschien is het besproken Imposter Effect vooral de drang niet achter te lopen. Vooral niet bezig te zijn met je concurenten, maar meer te vertrouwen op je eigen kennis. Dat is voor mij een noodzaak in ondernemen.

Lees het hele artikel hier.